ashrf_fha@yahoo.com ממנהל האתר אשרף מולא ברוך הבא שנה של שלום לכול העדות, אלבוסתן זה יבוא זה שיווק זה ייצור זה אמינות זה זמנים זה כבוד בלי תיווך עזרה בלי לבקש לכול אחד שעובד איתנו .....אלבוסתן  |  

פינות אוכל מעוצבות

דף הבית >> מאמרים >> פינות אוכל מעוצבות

פינת האוכל בביתנו היא מקום מפגש מרכזי. בין אם מדובר במפגש אירעי של בני המשפחה שניה לפני שיוצאים לעבודה או לבית הספר, בין אם כמקום לאכילת הארוחות המשותפות, בין אם כמקום הירגעות, לשתיית כוס קפה או קריאת עיתון או בין אם לאירוח של חברים או קרובי משפחה, פינת האוכל שבביתנו היא מקום בו אנו מבלים שעות רבות במצטבר במהלך היום.

בדיוק בשל סיבה זו, פינות אוכל מעוצבות הן השקעה כדאית, כמעט כמו סלון המשפחה, וחדר השינה. כאשר אנו בוחרים את פינת האוכל הרצויה לנו נתלבט בין פינות אוכל מעץ מלא לבין פינות אוכל מעוצבות מחומרים קלים יותר. בנוסף, נרצה להתאים כמה שאפשר את עיצוב פינת האוכל למראה הכללי של החלל בו היא נמצאת מבחינת צבע אך גם מבחינת גודל וצורה.

את האלמנט האחרון אנו נבחר ברוב המקרים בהתאמה למיקום המבוקש של פינת האוכל שלנו, ונבחין בין עיצוב פינות אוכל לחללים קטנים לבין עיצוב פינות אוכל לחללים גדולים.

חללים קטנים

כאשר נבחר להציב פינות אוכל מעוצבות בחללים קטנים, ברוב המקרים הבחירה בסגנון העיצוב תהיה קלה יותר בגלל מגבלת הגודל שיש לנו על פינת האוכל. חללים קטנים כמו מעברים צרים, מסדרונות או פינות קטנות, מכתיבים לנו בראש ובראשונה את הגודל המקסימלי של פינת האוכל. כאשר מעצב עוסק בעיצוב פינות אוכל, לרוב יבחר את השטח המקסימלי בו ניתן יהיה להציב פינת אוכל, וממנו יגזור וילטש חלקים בהתאם לצורה המבוקשת. ממש כמו שפסל מתחיל בגוש חומר גדול ממנו הוא יכול לגזור, לחתוך, לפלס ולעצב, כך המעצב של פינת האוכל שלנו יתחיל בגודל המקסימלי אותו יחתוך על גבי נייר העיצוב או על גבי תוכנת המחשב בה הוא נעזר במלאכת עיצוב פינות אוכל. בחירת הצבע והריפוד אינה תלויה בגודל החלל בו נציב פינות אוכל מעוצבות, אלא היא אלמנט של טעם אישי ובחירת המעצב.

חללים גדולים

עיצוב פינות אוכל בחללים גדולים הוא הרבה יותר מבחירת פינות אוכל בצורות גאומטריות סטנדרטיות כמו ריבוע, אליפסה או עיגול. בגלל מרחב המשחק הגדול, האפשרויות הן רבות. ראשית יש להתאים את סגנון החיתוך הכללי. סגנון חיתוך עגול בעל קימורים וקיעורים מתאפשר בעיקר בחללים בהם העיצוב הכללי יהיה עגול ורך יותר לעומת זאת, פינות אוכל מרובעות או בעלות חיתוכים ישרים יאפשרו לנו תחימה של אזורים מסוימים בעיצוב חלל ההסעדה והאירוח המרכזי.

לאחר שבחרנו את סגנון החיתוך המבוקש, יש לבחור את החומרים מהם תהיה פינת האוכל שלנו עשויה. ניתן לבחור בין עיצובי עץ סטנדרטיים לבין שילובים מודרניים של זכוכית ומתכת האופייניים יותר למטבחים ופינות אוכל מודרניים.

באחריותו של מעצב פינות אוכל לקחת בחשבון הן את האלמנטים השונים של העיצוב כגון צורה, צבע ומראה כללי, והן את פונקציית הנוחות של פינת האוכל בצורה כזו שתאפשר מקסימום מקום למסובים, לצד אפשרויות הגשה ואירוח נוחות למארחים.