ashrf_fha@yahoo.com ממנהל האתר אשרף מולא ברוך הבא שנה של שלום לכול העדות, אלבוסתן זה יבוא זה שיווק זה ייצור זה אמינות זה זמנים זה כבוד בלי תיווך עזרה בלי לבקש לכול אחד שעובד איתנו .....אלבוסתן  |  

עיצוב פינות אוכל

דף הבית >> מאמרים >> עיצוב פינות אוכל

כאשר בוחרים עיצוב פינות אוכל שיתאים לצרכים האישיים שלנו ולטעם האישי שלנו, עומדות בפנינו אינסוף אפשרויות לסגנונות של עיצוב. על מנת לא להיבלע בים האפשרויות הבאנו בפניכם סקירה קצרה של האפשרויות הנפוצות ביותר בשוק.

חשוב לציין כי בטרם בחירת העיצוב הנכון לכם, כדאי להתרשם מעיצובים קיימים בקטלוגים של חברות המתמחות בעיצוב פינות אוכל, או של חברות המציעות פינות אוכל בדגמים קבועים מראש אך בסגנון מוכר ואהוב עליכם.

עיצוב פינות אוכל בסגנון הקלאסי

הסגנון הקלאסי שלט במאה השנים האחרונות בכל הקשור לתחום עיצוב פינות אוכל. הסגנון הקלאסי שם דגש על שימוש בעץ מלא, ובצבעים חמים יותר. פינות אוכל מעץ מלא מחזיקות מעמד זמן רב יותר, כיאה לתקופה הקלאסית בה רהיטים לא התחלפו כמו גרביים, כמו שקורה פעמים רבות בימינו. צורת העיצוב המועדפת לשולחנות של פינות אוכל מעוצבות בסגנון הקלאסי היא צורה אובאלית או אליפטית. מכיוון שמדובר בעיצוב אישי ניתן לבחור גם בפינות אוכל מרובעות ולא רק בסגנון האליפטי הקלאסי. הכיסאות בסגנון זה בדרך כלל יכילו עיטורים מגולפים בכל מקום שרק אפשר, כפי שניתן לפגוש בפינות אוכל מעוצבות בסגנון האירופאי.

עיצוב פינות אוכל בסגנון מודרני

עיצוב פינות אוכל המותאם לימינו אנו הוא מטלה קשה וסבוכה. הגוונים השולטים יותר במטבח המודרני הם דווקא צבעים מטאליים עזים, בשילוב עץ וזכוכית. בניגוד לסגנון העיצוב הקלאסי, עיצוב פינות אוכל בסגנון מודרני דורש יצירתיות רבה יותר, ושילוב של חומרים סטנדרטיים פחות כמו זכוכית ומתכת. גם מגוון הצורות והעיצובים משתנה כאן מצורות גאומטריות בסיסיות לצורות בעלות אופי ייחודי והתאמה אישית. על מנת לעצב פינות אוכל בסגנון מודרני יש צורך ביצירתיות, כושר הבעה בציור ושרטוט, והבנה בחוזק של חומרים ובפיזיקה בסיסית המאפשרת לנו לקבוע את התיאום הנכון בין יופי, חומרים מקוריים, צורה ייחודית והאפשרות להכיל את כל מטעמי השולחן על יושביו.

בעת בחירת פינת האוכל המועדפת בסגנון זה מומלץ להתרשם בקטלוגים שונים, בחוברות עיצוב פנים הבית או להיעזר בשירותו של אדריכל או מעצב פנים בעל ניסיון בתחום זה.

עיצוב פינות אוכל – ריפוד וצבע

אחד המרכיבים החשובים של עיצוב פינות אוכל הוא סגנון הריפוד והצבע הכללי של פינת האוכל. כאשר מדובר במטבח מודרני, ששולטים בו צבעי המתכת על גווניהם, הבחירה קלה יותר – בדרך כלל הצבע האפור המטאלי יהיה הבחירה הנוחה, אך כאשר מדובר במטבח בסגנון הקלאסי או במטבח בסגנון כפרי, יש צורך להתאים את פינת האוכל לשאר חלקי המטבח ולצבעים השולטים בו, מכיוון שהוא מהווה מוקד משיכה עיקרי לעין.

בחירת הריפוד חייבת להיעשות על ידי שני פרמטרים מרכזיים – נוחות הישיבה לאורחים, וההתאמה לסגנון העיצוב הכללי. כאשר אנו בוחרים את הריפוד המתאים, מומלץ לבחון את נוחות הישיבה עליו בטרם ההחלטה הסופית, מכיוון שבכיסאות הללו הולכים לבלות אורחים רבים במשך זמן רב.