ashrf_fha@yahoo.com ממנהל האתר אשרף מולא ברוך הבא שנה של שלום לכול העדות, אלבוסתן זה יבוא זה שיווק זה ייצור זה אמינות זה זמנים זה כבוד בלי תיווך עזרה בלי לבקש לכול אחד שעובד איתנו .....אלבוסתן  |  

פינות אוכל מעץ מלא

דף הבית >> מאמרים >> פינות אוכל מעץ מלא

כאשר אנו בוחרים את העיצוב המושלמות לפינת האוכל שלנו, אחת ההתלבטויות העיקריות שלנו היא החומר ממנו תהיה עשויה פינת האוכל שלנו. בעמוד זה נסקור את האפשרויות העומדות בפנינו, ונעמוד על היתרונות שבבחירת פינות אוכל מעץ מלא.

פינות אוכל זולות – סיבית או מלמין

פינות האוכל הנפוצות יותר בכלל הבית הן פינות אוכל זולות יותר, העשויות מחומרי עץ או תחליפי עץ דחוסים. ניתן למצוא לוחות עץ מסיבית, מלמין או MDF, שמוזילים בהכרח את עלות הכנת השולחן, ובכך גם את מחירה של פינת האוכל ברוב המקרים. היתרון הגדול בפינות אוכל אלו הוא כמובן המחיר, שנמוך משמעותית ביחס לפינות אוכל מעץ מלא, בעוד שהחיסרון הגדול שלהן הוא העמידות. פינות אוכל זולות יותר העשויות מחומרי עץ או תחליפי עץ דחוסים לא מחזיקות מעמד לאורך זמן כמו פינות אוכל מעץ מלא וזאת מכמה סיבות:

ראשית, כאשר רטיבות חודרת את שכבת ההגנה העליונה של העץ, היא חודרת ומחלחלת עמוק לתוך העץ, ונשארת בחללי האוויר שיוצרים חלקיקי העץ הדחוסים. כאשר רטיבות זו נשארת לאורך זמן, העץ נשחק ומתבלה בקצב שיא, ויכולים להיווצר עיקומים או עיוותים בצורתו הישרה של העץ. במקרים קיצוניים יותר, העץ עצמו נשחק ומתבלה, ונוצרים שברים חלקיים או מלאים בשולחן האוכל או בכיסאות.

שנית, פינות אוכל זולות העשויות מתחליפי עץ או מחומרי עץ דחוסים יחזיקו פחות משקל, ויקרסו מהר יותר תחת עומס של משקל. כאשר אנו בוחרים פינות אוכל ואנו יודעים כי יש ילדים בבית, אין זה מומלץ לבחור את הפינות הזולות יותר, וכדאי להשקיע ולבחור פינות אוכל מעץ מלא.

פינות אוכל מעץ מלא

פינות אוכל אלה מגיעות בכל סוגי העיצובים – פינות אוכל עגולות, פינות אוכל מרובעות או פינות אוכל בהתאמה אישית. ניתן לבחור בעצי אורן, אלון ואגוז, כאשר עצים נוספים ניתנים להזמנה בדרך כלל ישירות אצל היצרן.

היתרון הגדול של פינות אוכל מעץ מלא הוא העמידות הגבוהה שלהן בפני נזקים, שריטות, רטיבות ומשקל. החיסרון הגדול של פינות אלה הוא המחיר, אותו אנו משלמים עבור עץ איכותי שמחזיק מעמד לאורך זמן. חיסרון נוסף של פינות אוכל מעץ מלא הוא המשקל הכבד הנוצר כתוצאה מדחיסות החומר הטבעית של העץ. שולחן העשוי מעץ מלא שוקל הרבה פחות משולחן העשוי מתחליפי עץ או מסיבית דחוסה, ולכן בעת מעבר דירה או שינויים תכופים במיקומי פינות האוכל שבבית, מומלץ דווקא לרכוש פינות אוכל זולות מתוך ידיעה שהבלאי שלהן גבוה יותר, אך המעברים קלים יותר.

לסיכום, ניתן לומר כי פינות אוכל מעץ מלא הן הבחירה האיכותית יותר, ועם זאת היקרה יותר, אך לא ניתן לקבוע בוודאות בנוסחת קסם מהי פינת האוכל העדיפה לכל משפחה. כאשר אנו בוחנים את החומר ממנו תהיה עשויה פינת האוכל שלנו, מומלץ לבדוק את צרכי המשפחה, ואת התקציב העומד ברשותה ולהחליט בהתאם.