ashrf_fha@yahoo.com ממנהל האתר אשרף מולא ברוך הבא שנה של שלום לכול העדות, אלבוסתן זה יבוא זה שיווק זה ייצור זה אמינות זה זמנים זה כבוד בלי תיווך עזרה בלי לבקש לכול אחד שעובד איתנו .....אלבוסתן  |  

פינות אוכל למטבח

דף הבית >> מאמרים >> פינות אוכל למטבח

לפני כעשרים שנה כמעט בכל בית בישראל היתה פינת אוכל במטבח אשר שימשה את התא המשפחתי ביום יום, ופינת אוכל גדולה ורשמית יותר, ששימשה רק באירועים מיוחדים. כיום, חוזרת אופנת פינות אוכל למטבח, ומעבר לתחושה הנעימה של אינטימיות והחיבור למטבח עצמו, בניגוד לפינת אוכל חיצונית, העשויה להיות רחוקה ממנו, וליצור תחושה של בידול.
כיום מיוצרות פינות אוכל למטבח עם שני קווים עיקריים המנחים את היצור, והם פרקטיקה ויופי. הצד הפרקטי מתייחס לגודל המטבח, והרצון לצופף אותו כמה שפחות, ואילו היופי מתייחס לעיצוב פינת האוכל שמגוון סגנונות ודגמים ססגוניים.

פינת אוכל נפתחת

פינת אוכל נפתחת היא פינת אוכל עם שולחן שבמצב סגור הוא קטן יחסית, אולם ניתן להרחיב אותו ולהפוך אותו לגדול יותר, ואפילו משמעותית, כך שניתן יהיה לארח סביבו מספר אנשים רב.
כיום ניתן למצוא פינת אוכל נפתחת עם שולחן מרובע, כאשר משתי פאות שלו נשלפות שתי פלטות ההופכות אותו למלבן גדול, פינת אוכל עגולה הנפתחת לכדי צורת אליפסה, ועוד סגנונות רבים, יפים ושונים, בהתאם לטעמכם וסגנון הבית. צורות הפתיחה הן רבות אף הן, לרוחב לאורך, באמצעות משיכה, לחיצה ועוד.

פינות אוכל- ריהוט בפני עצמו

כיום, פינות אוכל הן סביבה בה רבים משקיעים מחשבה בעיצובה ותכנונה. לצד הפרקטיקה תופס העיצוב מקום של כבוד, והבחירה היא מושכלת ולאחר מחשבה ותכנון רבים, מאחר וזהו פריט שאמור ללוות אותנו תקופה ארוכה.

גם פינות אוכל למטבח ניתנות כיום למציאה במגוון סגנונות, והדבר תלוי בעיקר בגודל המטבח. במטבחים גדולים ניתן ליצור אי במרכז המטבח, המשמש הן כמשטח עבודה, והן כפינת אוכל, כאשר מסביבו פזורים כסאות בר גבוהים. פינת אוכל מסוג זה היא פונקציונלית מאד, מאחר והמשטח הוא גם לעבודה, ותחתיו ניתן לתכנן מגרות ומדפים לאחסון כלי מטבח שונים.

פינות אוכל למטבח שהן שכיחות הן פלטת עץ בצבע המטבח, המחוברת מצד אחד שלה לקיר, וחוסכת מקום של שתי רגלי שולחן רגיל. גם דלפקים מתקפלים פופולריים מאד במטבחים, וחוסכים אף הם מקום בזמן שאינם בשימוש, שכן ניתן לקפל אותם נגד הקיר, ואין להם רגליים התופסות מקום במטבח.
במטבחים נהוג לבחור פינות אוכל העשויות מאותו סוג עץ ואף מאותו הצבע של המטבח כולו. באופן זה נוצרות אחידות והרמוניה, והמטבח כולו נאה הרמוני והומוגני מאד במטבחים נעשה לרוב שימוש בעץ מלא.
פחות שכיחות כיום במטבחים, פינות אוכל עגולות, אלא אם כן מדובר במטבח גדול מאד. רוב המטבחים כיום אינם גדולים, ולכן החיפוש הוא אחר פתרונות שלא יצופפו את המטבח, ויאפשרו מרחב תנועה בו.